úterý 23. ledna 2018

To nej za rok 2017 - dekorativka

Ahoj, zřejmě se z mého blogu stane roční „občasník“ a je mi jasné, že bloggerka roku vážně nebudu J Ovšem když mě to zrovna baví, píšu, když mě to zrovna nebaví, nepíšu a že už je to rok? Tak mě to zrovna v roce 2017 nebavilo J O to víc jsem si ale užívala jiné blogy, Instagram a samozřejmě kosmetické a lifestyle Youtube kanály. Musím ale říct, že jsem znovu přišla na chuť psaným blogům a taky mě popadlo nutkání zhodnotit co se mi za loňský rok líbilo nejvíc a třeba vám i něco doporučit. Sama mám nejradši články typu spotřebováno, protože teprve pak mám pocit, že je recenze zkrátka objektivní, no a co by mohlo být objektivnějšího než oblíbenci za celých 365 dní. Ještě mála vsuvka, co se pečující kosmetiky týče (článek bude následovat), tam si jedu z 99% čistě přírodku a chemické věci nepoužívám a asi už nikdy používat nebudu. U dekorativky to mám ale přesně opačně. Ta přírodní se mi nějak pořád nelíbí / neláká / nezdá dost dobrá.. nevím. Prostě nepřišla jsem jí na chuť. Aspoň prozatím. Zůstaneme tedy dnes v drogerkových / parfumérních vodách a jdeme na to:



Z dekorativní kosmetiky jsem nejraději používala:

Oční stíny:

Kat von D – Saint and Sinner palette
Kat von D mám moc ráda, jak samotnou Kat, která je nádhernou ženou a kreativní osobou, tak filozofii značky která je cruelty free a převážně vegan a v neposlední řadě překrásné obaly produktů. Už dlouho jsem toužila pořídit si od ní nějaký kousek. Když pak přišla s touto nádhernou paletou, sjížděla jsem všechna videa a swatche jak pominutá a nakonec si ji koupila. Samotný design v podobě okna gotické katedrály, mě naprosto okouzlil, protože tohle je přesně můj styl. Paleta obsahuje 24 úžasně pigmentovaných stínů, se kterými vykouzlíte jemný nude look, i bláznivé duhové líčení, matné i třpytivé, prostě přijde mi obrovsky variabilní. Stíny jsou svou konzistencí úžasné a spousta odstínů je opravdu unikátních. Tahle paletka mě opět „donutila“ vytvářet výrazné líčení očí a obrovsky mě baví!
Catrice – mono stín My mermint
Na téhle barvičce jsem si dost ujížděla v létě. Look to byl v tu dobu docela profláklý, ale mě ohromě bavil. My mermint přes celé víčko a do záhybu neutrální hnědá. Jak tak o tom píšu, zase se začínám na tenhle look těšit, nevím proč ho mám tak spojený s létem, asi mi evokuje vodu, moře a slunce… přijde mi, že je pro tohle období jako stvořený. Barva je světlounce tyrkysová, spíše více do zelena než do modra a obsahuje zlatý sheen, takže je to takový lesklý chameleon. Ačkoliv pigmentace a kvalita stínu není nijak závratná, ta barva mě prostě baví.



Rtěnky:

Kat von D – Studded kiss lipstick - odstín Hexagram
Kat von D po druhé. Jakkoliv mě oslnila paleta stínů této značky a od té doby si líčení očí opravdu užívám, pokud mě tlačí čas, je pro mě nejoblíbenějším lookem prostě jen upravené obočí, sjednocená pleť, řasenka a výrazná rtěnka. Takový look miluju a nosím často a myslím si (a doufám) že mi sluší. Většinou preferuji různé odstíny červené. Odstín Hexagram je tmavší červená, plná, krásná a výrazná a přesto jakoby zastřená a tlumená, se saténovým, postupně až matným finishem. Na rtech perfektně drží, nerozpíjí se a nevysušuje rty. A pardon, ten obal? Miluju ho! Nedisponuje samozřejmě odolností jako tekuté matné rtěnky, obtiskává se jako všechny klasické rtěnky, ale přesto drží velmi obstojně a je na nošení komfortí.
Sephora – Lip stain – odstín Night bird
Po černé rtěnce jsem toužila, ale stále jsem nemohla najít tu pravou, dobře pigmentovanou a odolnou. Jestli jsou všechny Sephora lip stainy tak skvělé jako tento odstín, pak určitě nezůstnu jen u jednoho kousku. Pigmentace prostě nemá chybu, nošení je opět velmi komfortní, rtěnka postupně zaschne do matného finishe, ale stále je trochu „mokrá“ a neudělá na rtech takovou tu vysušenou betonovou krustu, tím pádem trochu zanechává otisky, to ano, přesto ale výborně drží.
Jordana – Sweet cream matte – odstín Cherry cobler
Teď se dostáváme ke kategorii liquid to matte rtěnek, které opravdu zaschnou do mega matné krustičky, nezanechávají absolutně žádný otisk a drží jako přibyté. Odstín Cherry cobler je malinově rudá, výrazná a šťavnatá barva. Tuhle rtěnku nosím, pokud opravdu nechci v průběhu nošení cokoliv kontrolovat nebo opravovat, protože to je neskutečný držák a v perfektním stavu vydrží snad celý den. Jak už to tak bývá, je to ale něco za něco a skvělá výdrž je vykoupená vysušujícím pocitem, navíc před aplikací musí být rty v dobré kondici a hydratované. Na poli výdrže prostě vede a odstín je skvělý, hodně jsem ji nosila v létě, takže místo v oblíbencích jí nemohu upřít.

Konturovací tužky na rty:

Essence klasické lipliner a automatické longlasting lipliner
Skvělá pigmentace, krémová aplikace, velký výběr odstínů, slušná výdrž a to vše za doslova pár desetikorun. Víc asi nemám co dodat. Občas použiju tužku i na vyplnění celých rtů – obzvlášť nude odstíny. Podle mě je to opravdu za málo peněz hodně muziky.



Řasenky:

Maybelline - Lash sensation
Miss Sporty - Studio lash designer a Studio lash dark lasher
NYC – Show time
Všechny zmíněné mají v podstatě hodně podobné vlastnosti. Plastová kartáček s hustými bodlinkami, neslepují, naopak řasy krásně oddělí, zvýrazní, zahustí, trochu prodlouží, neobtiskávají se, neopadávají, dají se dobře vrstvit a snadno se odličují. Ze všech uvedených se asi nejčastěji vracím k Miss Sporty Studio lash dark lasher, která zrovna na fotce chybí, protože mi nedávno došla.

Produkty na obočí:

Miss Sporty – Eyebrow pencil – odstín Black
Tužky na obočí upřednostňuji před stíny a různými pomádami. Přijde mi to s nimi nejrychlejší, nejpřesnější a nejpřirozenější. Tato tužka není ani moc měkká, ani tvrdá, odstín není vyloženě černý, jako u tužky na oči, ale takový umírněný, spíš do šeda. Dobře drží a nemaže se, nemám jí co vytknout.
Essence – Make me brow – odstín Browny brows
Barva je pro mě skvělá - studená tmavě hnědá, kartáček skutečně maličký, což u produktu na obočí nutně potřebuji. Obočí trochu nabarví, pročeše a lehce zafixuje, lehce zahustí díky obsaženým vlákénkům, s kartáčkem se snadno manipuluje, nikam neopadává a nemaže se.



Make-up:

Tady jen pár slov na úvod – nyní jsem ve stavu, kdy chci dopoužívat většinu „chemických“ make-upů a pudrů a dále používat převážně přírodní. Přece jen je to věc, kterou máme na celé ploše obličeje, navíc má pleť má sklony k ucpávání pórů a tím, že většina těchto komerčních produktů obsahuje silikony, micu a spoustu pro můj typ pleti nevhodných látek, rozhodla jsem se že dál už pojedu převážně v přírodních vodách. Za loňský rok tomu tak ještě příliš nebylo, proto výčet bude opět drogerkový.

Garnier - BB cream Combination to oily skin – odstín Light
Celkem slušně krycí BB cream, který používám ráda, pleť je po něm hezčí, není potřeba ho moc pudrovat, protože je určený pro smíšenou až mastnou pleť. Odstín bych mohla mít ještě krapet světlejší, ale používám ho jen kapku a dá se dobře rozetřít, nezvýrazňuje suchá místa a nevadí mi ani pod očima.

Korektor:

Catrice – Liquid camouflage – odstín Porcellain
Opravdu skvěle pigmentovaný korektor, který velmi dobře kryje a perfektně drží. Občas ho použiji v tenoučké vrstvě místo make-upu, ani make-up ani korektor ale nikdy nedávám na celý obličej, většinou jen na střed obličeje – brada, střed čela, nos a tváře. Vím že je to divné, nebo přinejmenším nezvyklé, mě tento postup ale funguje výborně a praktikuju ho už léta. Barva mi výborně sedí, časem má tendenci trochu oxidovat, pořád je ale dostatečně světlá. Je silněji parfemovaný, ale ani pod očima s tím nemám problém. Zakryje skutečně všechno a pak zaschne a ani se nehne.

Pudr:

Rimmel – Stay matte – odstín 01 Transparent
Kompaktním verzím dávám vždy přednost před sypkými, které jsou pro mě nepraktické. Tento pudr je jemňoučký, nádherně matující a světlý. Používám ho i samostatně bez make-upu a pleť krásně vyhladí, trochu vyzmizíkuje nedokonalosti a rozšířené póry, sjednotí barvu a nijak mne nevysušuje (mám ale smíšenou pleť, v T-zóně mastnější). Dá se během dne trochu vrstvit a nedělá cakey a přepudrovaný efekt. Je to mé asi dvacáté balení. Teď mám ovšem koupené 2 nové pudry, již z přírodního ranku, tak uvidíme, zda Rimmel vyšoupnou z oblíbenců.

Aplikace make-upu:

Make-up sponge H&M
Musím říct, že aplikace make-upu štětci mi nikdy nevyhovovala. Výsledek prostě nikdy nevypadal tak dobře. Přišlo mi, že štětec vždy zvýrazní póry a někdy i sušší místečka. Dlouho jsem tedy používala jen vlastní ruce a byla spokojená. Do originálního Beauty blenderu jsem nebyla ochotná investovat a pak jsem našla na Instagramu doslova ódy na tuto houbičku z H&M. Poprvé jsem ji zkusila a byla ohromená tím, co dokáže. Vždy ji používám navlhčenou, je krásně měkká, pružná, vsákne sice poměrně dost produktu, ale finish dělá nádherný, přirozený a dokonalý. Větší strana je dobrá na větší plochy, jako jsou tváře a čelo, špičkou se zase krásně „vytočíte“ v oblasti pod očima, okolo nosu, apod. Od té doby co ji mám, mě ani nenapadlo aplikovat make-up prsty, natož štětcem.


 Tak to byli mí oblíbenci z ranku dekorativní kosmetiky za rok 2017. Pokud jste dočetli až sem, pak moc děkuji a pokud jsem vám dala nějaký nový tip, tak jsem moc ráda a samozřejmě mě obrovsky zajímá co se v uplynulém roce líbilo vám. Dejte mi vědět, moc ráda si vaše komenty čtu.

2 komentáře:

  1. Já to mám s tím psaním a nepsaním úplně stejně. A když se mi nechce, tak se vážně nutit nebudu. :) Jinak moc hezký článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) A jsem ráda že v tom nejsem sama :-)

      Vymazat

Všem moc děkuji za komentáře, velmi si jich vážím. :-)