pondělí 27. června 2016

Rychločlánek - letní osvěžení ledovou kávou

Krásný den! Tak jako k létu paří zmrzlina, studená malinovka nebo i pivo, tento rok zařazuji na seznam osvěžujících studených nápojů i ledovou kávu. Na dovolené v Řecku jsem si moc oblíbila jejich ledové frappé. Letos jsem objevila u nás i jednu kavárnu, kde dělají moc dobré a ke všemu karamelové, pak mě ale napadlo zkusit si ho připravit doma a ejhle je výborné!

Do 3 dcl sklenice budete potřebovat:

2 lžičky oblíbené rozpustné kávy
cukr dle chuti (já dávám cca 1,5 lžičky)
1 dcl mléka
1 dcl vody
led na doplnění

Nejprve zaliju rozpustnou kávu studenou vodou, přidám cukr a rozmíchám dokud se vše nerozpustí, poté přiliju mléko, opět promíchám, sklenici doplním ledem a voilà výborná ledová káva je na světě! Oblíbila jsem si rozpustnou kávu Douwe Egberts, protože můžete experimentovat s různými příchutěmi - momentálně mám Irish cream a moc mi chutná. V nabídce můžete najít i vanilku, karamel a ořechy a možná i jiné příchutě.

Tak na zdraví a vychutnávejte si léto plnými doušky!

9 komentářů:

  1. Hned bych si dala, ledovou kávu mám v létě moc ráda :)
    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  2. Ladovú kávu milujem a teraz by som si nejakú dala! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já kávu nemusím, ale ledovou kávou bych se upila k smrti - paradox :D ♥
    Máš moc hezký ty tvarovátka na led, já si minulý rok právě do tvarovátek dělala silnou kávu a pak to jen naházela do mléka :D Každopádně zkusím taky Douwe a jejich příchutě :))

    http://barennablogu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee to je super nápad, děkuji za tip, to vyzkouším! :-)

      Vymazat
  4. Ledovou kávu mám velmi ráda :) Vlastně teplé kafe ani nepiji, i když si udělám normální kafe, tak tam dávám tolik mléka, že teplá kává u mě vůbec nehrozí :D :) A dost často si ráno udělám kafe, které dopíjím až večer, když přijdu z práce domu :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ladovu kávu zbožňujem, v lete si ju robím veľmi rada!:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  6. Já si frappé dělám v létě i v zimě skoro každý den :D Miluju chuť kávy a nemám jí nikdy dost :) Já to svoje tedy dělám z kávy bez kofeinu a s ledem ho rozdrtím v blenderu, sladím medem nebo datlovým sirupem a přidávám domácí kokosové mléko... Hotovo za minutku a mňam! :)

    OdpovědětVymazat

Všem moc děkuji za komentáře, velmi si jich vážím. :-)